צרו קשר - 054-6600113

פוסטים חדשים

חדש אדר כמנוף להגברת מידת השמחה שבי

Feb 14, 2016 על ידי רחל פישר

...

הט"ו בשבט שבתוכי

Jan 24, 2016 על ידי רחל פישר

  ט'ו בשבט ה"אנושי"...

על צמיחה וצניחה בזוגיות לטווח הארוך

Jan 11, 2016 על ידי רחל פישר

אתמול סיפרה לי אישה יקרה, הנשואה מזה 6-7...

תאריך שצוין אינו חוקי.

מאמרים אחרונים

עוד קצת על מידת השמחה, וכיצד ניתן להגיע אליה

כשקורה משהו לא טוב, בפרט שלא ציפינו לו, יש לנו אפשרות להיכנס לדכדוך ולעצב. אך נזכור שתמיד, אבל תמיד, זכות הבחירה נתונה לנו. אנו יכולים להחליט לבחור...

על Mar 10, 2024

משנכנס אדר מרבין בשמחה

אנו בתחילת חודש אדר א'. השנה ישנם שני חודשי אדר בגלל עיבור השנה. זאת כדי לאפשר לחג הפסח לנחות אצלנו באביב. חכמים כתבו שחודש אדר הינו חודש בו המזל...

על Feb 14, 2024

מלחמות היהודים - חלק ב

בשבוע שעבר דיברנו על כך שהשגרה חוזרת אט אט לחיינו, למרות שעדיין מתקיימת לה מלחמה עקובה מדם בדרום ובצפון. החטופים עדיין לא שבו לביתם, ויש הרבה מאד...

על Feb 6, 2024

רגע לפני שמתחילות כאן מלחמות- היהודים... חלק א

חזרנו לשגרה והיא מבורכת. אנשים קמים בבוקר ויודעים מה עליהם לעשות; יש עבודה, לימודים, הילדים במסגרות. אבל "אליה וקוץ בה"; כשאנו נכנסים להרגלים...

על Feb 6, 2024

מאור פנים ושמחה והשפעתם על הילדים

דקלה נכנסת הביתה בהתקף זעם, רואה את ילדיה משתוללים, היא מתקרבת אליהם וצועקת: "מה קורה פה. למה אתם לא נכנסים למקלחת? הרי שאלתי והסכמנו שבשעה הזו. היית

על Mar 29, 2023

מריבות אלימות בין ילדים

רחל פישרMay 18, 2015

שלום, בני הבכור הינו בן 9, והוא ילד מלא שמחת חיים, מוכשר ותוסס. מאז שהיה פעוט היתה בו נטייה להתפרצויות כעס כאשר הדברים לא זרמו כפי רצונו. כיום, ההתפרצויות שלו לעיתים מלוות בהרמת יד כלפי הסובבים אותו, ונמשכת עד היום. אני שומעת את עצמי כבר שנים משננת באוזניו את הכללים אותם שאפתי להנחיל בביתי - אסור להכות, אין להרים יד, בוא ננסה למצוא פיתרון בדרך אחרת ועוד. אני מקבלת בהבנה את המריבות הטבעיות בין הילדים ולא נרעשת מהן יתר על המידה (יצויין כי אני בעלת השכלה חינוכית רחבה למדיי) אך שאיפתי הייתה שהרמת יד הינה מחוץ לתחום לחלוטין. (בייחוד שאחרי בן זה יש 2 בנות עדינות שלא מסוגלות אפילו להגן על עצמן). ערכתי בעבר מבצעים, עידודים, פרסים, שיחות שקטות ואישיות, אסרתי בתקיפות. אני מרגישה כעת חוסר אונים לנוכח העובדה שבכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעניו- הוא עדיין ניגש לפתור את העניינים בכח הזרוע. הוא עושה זאת גם כאשר המריבה היא בין שני אחים אחרים ולא קשורה אליו כלל (הוא טוען שהוא לא מסוגל לראות את חוסר הצדק) הוא מאוד רגיש לכבוד שלו, וכל רמז ולו הקטן ביותר מצד אחיו למשהו שנוגע לחולשתו - מעורר בו כעס נוראי. לעיתים הכעס שלו נראה לכאורה לא הוגן (היא מכרסמת בקול רם, אני לא יכול לסבול שהיא שרה וכד' ) אני מתרשמת שברוב רובם של המקרים הוא פשוט לא מסוגל להשתלט על הכעס שמפעפע בו. השאלה היא מה עושים כדי לשים סוף לנושא הזה בבית ? יצויין כי במקום לימודיו לרוב הוא אינו שותף לקטטות אלימות (בפעמים שהוא כן היכה נמצא שהוא ניסה ללחום את מלחמתו של חבר שהוכה) כיום, כשאני מנסה באופן החלטי וברור לומר לו שאסור לו להכות, הוא יכול (אולי ממבוכה) להגיב בזלזול מסוים הגובל בחוצפה. לסיום, אציין כי בסך הכל יש לנו ההורים קשר טוב עם הילד- אנחנו משחקים איתו, הוא מספר לנו את חוויותיו, נותנים לו תפקידים בבית וכד', אך בנקודה שציינתי אנחנו לעיתים מאבדים אותו בשל הכעס שנגרר מאירועים אלו. אשמח לקבל עיצות מעשיות שיכללו גם התיחסות לתוצאות שעל הילד יהיה לשאת במקרה של אי ציות. בתודה מראש, טובה


רחל פישרMay 18, 2015

בסד ושוב שלום לך טובה יקרה אני בהחלט מבינה את התסכול שלך. את כותבת שאתם מקדישים זמן ויחס לילדכם ובכל זאת הוא ממשיך בשלו. זה בודאי יוצר תחושת חוסר אונים, ברצוני להפנות את תשומת ליבך למספר משפטים שתפסו אותי. ציינת שילדך מאד רגיש לכבוד שלו, וכן כתבת בהמשך,שבמקום לימודיו הוא אינו שותף לרב בקטטות האלימות. ואתייחס ברשותך למשפטים אלו שהם משמעותיים בעיניי. את מוזמנת לבדוק עם עצמך, מה פירוש "רגיש לכבוד שלו", האם אתם מכבדים את רצונותיו הלגטימיים? העניין הוא כמובן לשחק אתו וכוליי כמו שאת מציינת שאתם עושים, אבל זה לא מספיק. כדאי וחשוב לבדוק מה חשוב לילד,כיצד אתם מכבדים את רצונותיו, האם באמת קשובים אליו? לצרכיו? זה כמובן לא סותר העמדת גבולות. יתכן שאפשר לשוחח על כך עם הילד. לשאול אותו משהו בסגנון אמפטי ואכפתי:"אני רואה שאכפת לך מאחיך, שאתה דואג לו" וכוליי על זו הדרך,"אבל אולי תוכל למצוא דרך אחרת לעזור לו?" מצד אחד את מביעה הערכה לדאגתו לחלש ולחוסר הצדק{הערכה זו היא היא נתינת הכבוד לילד} ומצד שני את מביעה את אי שביעת רצונך מדרך פעולתו. יתכן שזה יפתח את עיניו.ויראה לו שאת רואה את הטוב במעשה שלו אך גם מציעה לו לפעול אחרת. כאמור גם כתבת,שבבית הספר אינו שותף לקטטות. יתכן שזה נובע מכך שבבית ספר אכן מכבדים אותו ואין לו צורך להביע את עצמו בצורה בולטת -באלימות- כדאי לבדוק זאת, ובכלל ,כלל טוב הוא לאמץ:שאנו מנסים ללכת בדרך חינוכית מסוימת שוב ושוב והיא לא נותנת פירות מומלץ לבדוק אופציה אחרת ולאו דוקא להוסיף עוד החמרות על הילד, יתכן שנכניע אותו כי יש לנו יותר כח אבל יתכן שדרך אחרת תפתח אותו ותכין מסילות חדשות לליבו, ברצוני להביע את הערכתי על פנייתך לעזרה למרות השכלתך הרבה{כפי שציינת} בעז"ה תעשו ותצליחו כל טוב פישר רחל 6600113 054 9437846 08




אירועים מהעבר

מאמרים שונים

עוד קצת על מידת השמחה, וכיצד ניתן להגיע אליה

כשקורה משהו לא טוב, בפרט שלא ציפינו לו, יש לנו אפשרות להיכנס לדכדוך ולעצב. אך נזכור שתמיד, אבל תמיד, זכות הבחירה נתונה לנו. אנו יכולים להחליט לבחור...

מאמרים נוספים

להישאר צעיר לנצח. האמנם?

ככל שהאדם יהיה פעיל, עסוק בעשיה, בנתינה בהקשבה לזולת, הוא קצת ישכח מעצמו. ירגיש נחוץ חיוני בעל משמעות, ובאמת פחות יחשוב כמה קמטים יש על פניו. אדם...

מאמרים נוספים

כיצד נעצים את הקשר הזוגי?

במאמרים הקודמים עסקנו בשני נושאים עיקריים: האחד, "לדבר את האהבה הזו". כלומר לא רק להרגיש את האהבה והקשר, אלא לדבר אותו על מנת להיות מודעים אליו...

מאמרים נוספים

הילד לא הולך בתלם

אחת האפשרויות הנעימות יותר היא לפתוח בשיחה בין הילד להוריו כשהוא רוצה לספר, או יותר נכון לעדכן אותם על שינוי בדרכו, על החלטתו לפרוש מהדרך.אופציה...

מאמרים נוספים

המבנה המשפחתי והשפעת הזוגיות על הילדים, על פי הקבלה והחסידות- חלק א

פְּתִיחָה המבנה הבסיסי של הקבלה מבוסס על ה"ספירות". אלו הן מדידות שנקראות: חסד-גבורה-תהילה-נצח-הוד-יסוד-מלכות. כל אלו הן סגולות, כלומר תכונות...

מאמרים נוספים

יומן סדנאות

Closest Events
All events on this day